Baby, that was money! Tell me that wasn't money.

Kom precis ner från en filmkväll uppe hos Tade.
Först såg vi:



Småskön film. Kul att se vince vaughn som ung och smal, såg ju helt okej ut, trist att han förfallit och blivit fet. Må det aldrig hända mig.

Efter Swingers såg vi:



Under filmen hade jag och Tade en diskussion om vem vi hade gett Lamia till om vi nu drabbats av denna förbannelse. Tade tyckte att Lady gaga förtjänade att för alltid brinna i helvetet medans jag nöjde mig att ge förbannelsen till mustasch-turken nere på Jonnis. Bekväm som jag är.



Kommentarer
Postat av: feea (feliciaaulen) ~ sprallig glad tjej med många hypoteser

http://feean.blogg.se/

besök gärna bloggen. ett inlägg: GLASS koppling till människor.

kille- isglass – avsugs ||| tjej- mjukglass- slickas!

även andra ämnen som ; kissa digitalt | föresäljnings knep om gul snö! | Bananen e iinte styyyv! vart ligger landet där man böjer bananerna?| ROBOT SOM VILL HA SEX MED DIG. | Porr på MSN! -vibb(vibrering) :o | vad har polisen i kikaren - bend over!

~~skrivet i underhållningssyfte~~

2010-05-08 @ 12:06:28
URL: http://feean.blogg.se/
Postat av: Imorron

Om du nu nödvändigtvis ska göra bort dig genom att anmärka på mitt språk kan du väl åtminstone bruka språket rätt under tiden?



"Du är helt allvarlig här" är ett påstående, följs därmed av ett utropstecken "!" eller en punkt.



"Det låter som en vältalig kille det tycker jag, låter snarare som du fått en tegelsten i huvudet". Vad låter som en vältalig kille? Pratar (skriver) du till mig gäller formen "Du". Vill du istället beskriva mig för andra så fungerar "Det låter som..." men då blir du tvungen att stryka det andra "det":et.



"Å" är från början inte ett ord utan en bokstav. Men om du nu envisas kan vi väl klargöra vilket ord "å" är ett substitut för: Å = Och. Du ber mig med andra ord att sluta, men också att uttrycka mig som en förortsturk.



Om du visste det minsta om meningsuppbyggnader och böjningar av enkla verb hade du vetat att det borde stått: "Sluta för fan upp med ATT uttryckA dig som en förortsturk, ditt jävla helvete!"



Narcissist härstammar från Narcissus (Narkissos) som enligt den grekiska mytologin bla bla spegelbild i vattnet bla bla tröttnade på eko bla bla som alla vet. Jag gillar dock att du väljer ut just det som exempel. Känns lite som att du anser det vara storartad kunskap.



Jag förstår inte riktigt vad du skulle kunna lära mig, när du så uppenbart inte är väl bevandrad inom det svenska språket. Men jag slår gärna en signal, vi kan väl träffas och dela på en flaska blaskig Chardonnay för 69 kronor på Årstaberget någon tisdag framöver?



P.S. När man väl kan skriva enligt reglerna kan man också bryta dem för att väcka tankar och skapa bilder hos läsaren. Det gäller såväl regler i skrift som fysikens lagar och ren logik. Det kallas litteraritet. Googla vettja! D.S.

2010-05-08 @ 14:30:01
URL: http://imorron.blogg.se/
Postat av: Campsite Owner

Du måste uppa mer mannen, du sover ju bort livet unge man

2010-05-24 @ 21:14:22
URL: http://www.saythattothejudge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0